"Odczytywanie dzieła sztuki jako kodu artystycznego na przykładzie rzeźb regionalnego twórcy ludowego" i wymiana doświadczeń na temat: korelacja ścieżek międzyprzedmiotowych - edukacji czytelniczej i medialnej oraz regionalnej. mgr Irena Gucwa |
Spotkanie bibliotekarzy rybnickich gimnazjów z okazji wystawy rzeźby twórcy ludowego w Gimnazjum nr 8 w dniu 13 marca 2002r., połączonego z warsztatami: "Odczytywanie dzieła sztuki jako kodu artystycznego na przykładzie rzeźb regionalnego twórcy ludowego" i wymianą doświadczeń na temat: korelacja ścieżek międzyprzedmiotowych - edukacji czytelniczej i medialnej oraz regionalnej.
Scenariusz zajęć:
"ODCZYTYWANIE DZIEŁA SZTUKI JAKO KODU ARTYSTYCZNEGO NA PRZYKŁADZIE RZEŹB REGIONALNEGO TWÓRCY LUDOWEGO".
CEL GŁÓWNY: czytanie i odbiór, w sensie dosłownym i przenośnym, tekstów kultury, budowanie i nadanie komunikatu.
ŚRODKI I METODY: wystawa rzeźby i płaskorzeźby pt. "Barwy Śląska -Serce za serce", praca pod kierunkiem z elementami projektu.
PRZEBIEG: oglądanie wystawy, wprowadzenie do tematu, praca pod kierunkiem z elementami projektu - odczytywanie w grupach dzieła sztuki jako kodu artystycznego, prezentacja projektów - budowanie komunikatu podsumowanie, ewaluacja zajęć.
PODSUMOWANIE: odczytywanie dzieła sztuki jako kodu artystycznego, ujawnienie wrażliwości własnej oglądających wystawę, rozwijanie wiedzy o kulturze własnego regionu, zrozumienie potrzeby ciągłego doskonalenia w zakresie komunikacji interpersonalnej.
EWALUACJA zajęć:
1. Czy przeprowadzone warsztaty podpowiedziały sposób
prowadzenia lekcji?
2. Czy stosujecie Państwo metody aktywne w pracy z młodzieżą?
3. Czy prezentowaną metodę sprawdzicie na zajęciach?
Opracowała
mgr Irena Gucwa
bibliotekarz szkolny
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr l
Gimnazjum nr 8 w Rybniku