LOGOPEDIA

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

 

 

Wydawnictwa zwarte

 

1.     Dar dysleksji : dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun, przekł. Grażyna Skoczylas. - Poznań : Wydaw. Zysk
i S-ka, 2001. - 270 s. Nr inwentarza: 35089

2.     Dysleksja : poradnik / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 2003                 . - 221 s. Nr inwentarza: 35838

3.     Dzieci z zaburzeniami mowy wśród rówieśników w klasie szkolnej / Ewa M. Skorek. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2000. - 47 s. Nr inwentarza: 34953

4.     Jak pokonać seplenienie: uczy się wymawiać głoski z - ż (rz) dz - dż : dyslalia - dysleksja / Antoni Balejko. - Białystok : [b. n. w.], 2002. - 103 s. Nr inwentarza: 35443

5.     Język, czytanie i dysleksja / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Lublin : Agencja Wydawniczo-Handlowa Antoni Dudek, 2001. - 179 s. Nr inwentarza: 35164

6.     Język, komunikacja, niepełnosprawność : wybrane zagadnienia / Alicja Rabowska. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2003. - 169 s. Nr inwentarza: 35837

7.     Komunikacja - mowa - język w diagnozie i terapii zaburzeń u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / pod red. Elżbiety M. Minczakiewicz. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002. - 205 s. Nr inwentarza: 35835

8.     Logopedia: pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki / pod. red. Tadeusza Gałkowskiego, Grażyny Jastrzębowskiej. - Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2001. - 900 s. Nr inwentarza: 35000

9.     Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia / Elżbieta M. Minczakiewicz. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, [b. r. w]. - 278 s. Nr inwentarza: 35001

10. O mowie dziecka : czyli jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju / Ewa Skłodownik-Rycaj. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2000. - 96 s.

Nr inwentarza: 34682, 35088

11. Oblicza wad wymowy / Ewa M. Skorek. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2001. - 171 s. Nr inwentarza: 35300

12. Prawo do nauki dziecka z dysleksją rozwojową w świadomości nauczycieli / Alina Tomaszewska. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2001. - 125 s. Nr inwentarza: 34983

13. Profesjonalna tożsamość logopedów w Polsce w świetle przeprowadzonych badań / Danuta Dramska. - Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2001. - 141 s.

Nr inwentarza: 35058

14. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. - Warszawa : WSiP, 2000. - 430 s. Nr inwentarza: 34328

15. Teoria i praktyka terminologii logopedycznej / Jan Ożdżyński, Józef Sunowaniec. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2000. - 300 s. Nr inwentarza: 35094

16. Utensylia logopedyczne pomogą także i dziecku : (pomoce, instrumentaria, urządzenia
i pomiary w rehabilitacji procesu komunikatywnego / Antoni Bochniarz. - Żory : Gabinet Logopedyczny " Demostens", 2001. - 160 s. Nr inwentarza: 35002

17. Vademecum logopedyczne / Krystyna Błachnio. - Poznań : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, 2003. - 243 s. Nr inwentarza: 35840

18. Wychowanie i terapia w rewalidacji dzieci i młodzieży / Bożena Grochmal-Bach. -          Wyd. 2 poszerzone. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2001. - 152 s. Nr inwentarza: 35635

19. Z logopedią na ty: podręczny słownik logopedyczny / Ewa M. Skorek. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2000. - 202 s. Nr inwentarza: 34500

20. Zabawy i ćwiczenia logopedyczne (s), (z), (c), (dz) : poradnik dla logopedy, nauczycieli
i rodziców / Anna Chrzanowska. - Warszawa : Wydaw. Akademickie, 2002. - 95 s.

Nr inwentarza: 35481

21. Zaburzenia mowy / pod red. Stanisława Grabiasa. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001. - 395 s. Nr inwentarza: 35177

 

 

Wydawnictwa ciągłe

 

1.     Czy zawsze dysortografia? / Grażyna Miękus // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 10, s. 23-24

2.     Ćwiczenia logopedyczne / Krystyna Rachwał-Łyżwa // Wychowanie w Przedszkolu. - 2000, nr 5, s. 283-296

3.     Dysleksja, czyli specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu / Justyna Dobrołowicz // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2001/2002, nr 1, s. 7-13

4.     Dziecko ryzyka dysleksji / Maria Wikoś // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 1, s. 18-23

5.     Gimnastyka buzi - ćwiczenia i zabawy logopedyczne / Zofia Doniec // Wychowanie
w Przedszkolu. - 2002, nr 2, s. 97-99

6.     Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym? / Edyta Gibas // Życie Szkoły. - 2002, nr 7,
s. 430-433

7.     Jak zachęcić do mówienia? / Barbara Gumularz // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 1,
s. 33-36

8.     Jąkanie / Urszula Oszwa // Remedium. - 2003, nr 5, s. 10-11

9.     Kilka uwag o postępowaniu z dyslektykami / Ewa Pacut // Życie Szkoły. - 2002, nr 1,
s. 41-42

10. Kolory w terapii dysortografii / Aleksandra Bobrowska // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 1, s. 24-26

11. Logopeda w szkole / Bożena Adamus // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2000,
nr 5, s. 44

12. Logopeda w szkole / Bożena Adamus // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2000,
nr 5, s. 56-59

13. Logopeda w szkole integracyjnej i logoterapii dziecka z wadą słuchu / Zyta Niedźwiecka // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 3, s. 22-23

14. Nieprawidłowości rozwoju mowy : powstawanie i profilaktyka / Anastazja Górzyńska // Życie Szkoły. - 2002, nr 1, s. 22-26

15. O dysleksji / Małgorzata Dąbrowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001,
nr 1, s. 35

16. Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy / Mirosława Kierska // Życie Szkoły. - 2002, nr 3, s. 164-167

17. Pomoc sześciolatkom z trudnościami artykulacyjnymi / Ewa Sienicka-Czerepow // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 10, s. 31-32

18. Praca nauczyciela logopedy z dzieckiem z wadą wymowy / Aldona Feder // Życie Szkoły           . - 2000, nr 6, s. 329-333

19. Profilaktyka logopedyczna to opieka logopedy nad dzieckiem już po poczęciu / Róża Sobocińska // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 7-8, s. 33

20. Projekt "Badania mowy" Ireny Styczek jako pierwowzór logopedyczny postępowania diagnostycznego / Danuta Emiluta-Rozya // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 3, s. 142-154

21. Rola zabawy w terapii zaburzeń mowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim / Danuta Kolender // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 3, s. 152-157

22. Spotkania z logopedą / Agnieszka Ścibor // Wychowanie w Przedszkolu. - 2003, nr 2,
s. 104-106

23. Stan rozwoju językowego dzieci z wadami zgryzu / Barbara Majer-Gemińska, Ludmiła Brodowska // Edukacja Humanistyczna. - 2000, nr 4, dod. s. 137-156

24. Techniki komputerowe w diagnozie i terapii mowy dzieci z wadą słuchu / Jolanta Zielińska // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 2/3, s. 135-138

25. Terapia logopedyczna / Mirosława Sutkowska // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 1, s. 27-28

26. Terapia logopedyczna w domu dziecka / Zofia Doniec // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 10, s. 32-34

27. Wady wymowy - dylematy terminologiczne / Ewa M. Skorek // Edukacja Humanistyczna . - 2000, nr 4, dod. s. 123-135

28. Zaburzenia mowy prowadzą do dramatów w szkole / Renata Szyszka // Edukacja i Dialog . - 2002, nr 1, s. 29-32

29. Zajęcia logopedyczne / Grażyna Opler-Kłusek // Życie Szkoły. - 2002, nr 1, s. 28-33

 

Oprócz wyżej wymienionych pozycji w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rybniku dostępny jest rocznik "LOGOPEDIA" w całości poświęcony tej tematyce.

 

 

Opracowała mgr Elżbieta Honka

wróć