|
Kolejność wylosowana przez klasy:
1 - 1a LO
2 - 2a LO
3 - 3b LO
4 - 3a LO
5 - 1b LO
6 - 7b SP
7 - 1c LO
8 - 8b SP
9 - 2b LO
Turniej klas środa, 19 czerwca - plan dnia
7.00 - Bibliofile meblują aulę, chłopcy montują sprzęt (mikrofony)
7.50 - sprawdzanie obecności w klasach oraz modlitwa
8.00 - pierwsza konkurencja: RECYTACJA w wylosowanej kolejności - około 45 minut (drobna słodycz dla jednego przedstawiciela każdej klasy)
Członkowie komisji konkursowej będą oceniać strój, gesty i mimikę, opanowanie pamięciowe tekstu, słyszalność, dykcję, modelowanie głosu i tempo.
około 8.45 - druga konkurencja: POKAZ MODY + pytania
Prezentujący stroje wchodzą na scenę od tyłu. Schodząc ze sceny po schodkach w stronę publiczności demonstrują stroje, mówią za kogo są przebrani (mogą też 2 słowa o prezentowanej postaci). Losują dwa pytania i na jedno - wybrane przez siebie udzielają odpowiedzi (jest po kilka jajeczek z punktami gratis)
Stroje
będzie oceniać Jury, analogicznie jak przy scenkach. Jury
będzie oceniać każdą osobę oddzielnie.
Suma punktów uzyskana przez przebrane Osoby zostanie dopisana do
punktacji ogólnej a trzy najciekawiej według Jury Osoby
spośród wszystkich uczestników tej konkurencji, ze wszystkich
klas otrzymają drobne upominki.
około 9.40 - 15 minut przerwy (toaleta, zdjęcia przebranych osób na schodach wiodących do klasztoru)
około 10.00: Humorystyczne SCENKI przedstawiane przez poszczególne klasy w wylosowanej kolejności
Scenki będzie oceniać Jury (przedstawiciele Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego SP i LO, Rady Rodziców oraz Bibliofile - eksperci)
Komisja konkursowa oceniając scenki będzie zwracała uwagę na ogólne wrażenie, stroje i zaangażowanie. Pomysł, humor i słyszalność.
około 12.00 - 15 minut przerwy (toaleta, obrady jury, wypisywanie dyplomów)
około
12.15:
- drobne upominki dla Bibliofilów
- ogłoszenie wyników turnieju klas
- wręczenie nagród i dyplomów - zdjęcia laureatów -
przewodniczący trzech najlepszych klas oraz 3 osoby
prezentujące najładniejsze stroje - zdjęcia z dyplomami i
nagrodami.
Koniec turnieju około 12.30. Potem LEKCJE
Bibliofile sprzątają aulę, zanoszą akcesoria do biblioteki
Proponujemy trzy konkurencje:
1.
Recytacja fragmentu Pana Tadeusza (np.
Inwokacja, Koncert Jankiela, Koncert
Wojskiego, Zachód słońca, Telimena i mrówki...)
Występuje jedna odpowiednio przebrana
osoba (punkty za recytację i strój)
2.
Humorystyczna SCENKA przygotowana przez klasę na temat: Detektyw
z ZSU lub ZSU w Soplicowie
Czas trwania scenki - do 10 minut
(W pierwszych dniach maja w celach organizacyjnych będziemy
prosili o podanie czasu, który klasa chce wykorzystać do
przedstawienia swojej scenki). Scenki będzie oceniać Jury (przedstawiciele
Samorządu Uczniowskiego SP i LO, Rady Rodziców oraz dwaj
Bibliofile - eksperci). Za scenkę można uzyskać do 30 punktów
od jurora. Jury będzie oceniać: ogólne wrażenie, stroje,
zaangażowanie, pomysł, humor oraz słyszalność. (Jeżeli jest
potrzebny podkład muzyczny - uczniowie odpowiedzialni za sprzęt,
to:)
3.
Pokaz MODY:
Dwóch przedstawicieli klasy przebiera się za postaci
wybrane z książki Arthur
Conan Doyle: Przygody Shelrocka Holmesa
lub Adam Mickiewicz: Pan Tadeusz
Przebrane osoby zaprezentują swoje stroje i opowiedzą
o postaciach. Na początku maja przewodniczący klasy zgłasza
nazwiska osób, które będą reprezentować klasę w tej
konkurencji.
Stroje będzie oceniać Jury, analogicznie jak przy scenkach.
Komisja konkursowa będzie oceniać każdą osobę oddzielnie.
Każda z osób może uzyskać do 30 punktów za strój.
Łącznie klasa za stroje może uzyskać do 20 punktów od
jurora.
Suma punktów uzyskana przez przebrane Osoby zostanie dopisana do punktacji ogólnej a trzy najciekawiej według Jury Osoby spośród wszystkich uczestników tej konkurencji, ze wszystkich klas otrzymają drobne upominki i dyplomy. (Dla każdego uczestnika tej konkurencji drobna słodycz)
Drużyna danej klasy wylosuje dwa pytania związane z książką Arthur Conan Doyle: Przygody Shelrocka Holmesa lub Adam Mickiewicz: Pan Tadeusz. Spośród tych pytań wybiera jedno, na które chce odpowiedzieć. Za prawidłową odpowiedź klasa może otrzymać do 10 punktów. (Pytania mają różny poziom trudności. Wśród losów są dwa bonusy - punkty gratis). W razie wątpliwości - decyzję podejmują eksperci
Podział zadań Bibliofilów:
konferansjerka: Agata F. Wiktoria W.
eksperci i liczący punkty: Artur S. i Adam S.
fotoreporterka: Zuzanna K.
pytania - losowanie i czytanie: Zuzanna D., Kalina M. i Karol K.
wystrój sali: Ola W.
szef od mebli: Emila S.
podawanie i liczenie nagród: Beata S. i Basia S.
wypisanie dyplomów: Amelia M.
sprzęt: Artur P.