|
Kochani Uczniowie! Ponieważ w tym roku Wasze głosy, gdy wybieraliśmy temat turnieju klas były bardzo wyrównane postanowiliśmy z Bibliofilami, że tematy będą dwa. Każda klasa sama zadecyduje, na jaki temat przygotuje scenkę etc.
Do poniedziałku, 6 maja 2024 przewodniczący samorządu każdej z klas przekazuje do biblioteki informacje:
-
kto recytuje i jaki fragment utworu Pan
Tadeusz
- kto z klasy (dwie osoby) bierze udział
w pokazie mody oraz za postaci z której książki te osoby
będą przebrane (a także odpowiedzą na pytanie związane z lekturą)
- który z tematów klasa wybiera do prezentowania scenki
humorystycznej: Detektyw z ZSU
czy ZSU w Soplicowie
Proponujemy trzy konkurencje:
1.
Recytacja fragmentu Pana Tadeusza (np.
Inwokacja, Koncert Jankiela, Koncert
Wojskiego, Zachód słońca, Telimena i mrówki...)
Występuje jedna odpowiednio przebrana
osoba (punkty za recytację i strój)
2.
Humorystyczna SCENKA przygotowana przez klasę na temat: Detektyw
z ZSU lub ZSU w Soplicowie
Czas trwania scenki - do 10 minut
(W pierwszych dniach maja w celach organizacyjnych będziemy
prosili o podanie czasu, który klasa chce wykorzystać do
przedstawienia swojej scenki). Scenki będzie oceniać Jury (przedstawiciele
Samorządu Uczniowskiego SP i LO, Rady Rodziców oraz dwaj
Bibliofile - eksperci). Za scenkę można uzyskać do 30 punktów
od jurora. Jury będzie oceniać: ogólne wrażenie, stroje,
zaangażowanie, pomysł, humor oraz słyszalność. (Jeżeli jest
potrzebny podkład muzyczny - uczniowie odpowiedzialni za sprzęt,
to:)
3.
Pokaz MODY:
Dwóch przedstawicieli klasy przebiera się za postaci
wybrane z książki Arthur
Conan Doyle: Przygody Shelrocka Holmesa
lub Adam Mickiewicz: Pan Tadeusz
Przebrane osoby zaprezentują swoje stroje i opowiedzą
o postaciach. Na początku maja przewodniczący klasy zgłasza
nazwiska osób, które będą reprezentować klasę w tej
konkurencji.
Stroje będzie oceniać Jury, analogicznie jak przy scenkach.
Komisja konkursowa będzie oceniać każdą osobę oddzielnie.
Każda z osób może uzyskać do 30 punktów za strój.
Łącznie klasa za stroje może uzyskać do 20 punktów od
jurora.
Suma punktów uzyskana przez przebrane Osoby zostanie dopisana do punktacji ogólnej a trzy najciekawiej według Jury Osoby spośród wszystkich uczestników tej konkurencji, ze wszystkich klas otrzymają drobne upominki i dyplomy. (Dla każdego uczestnika tej konkurencji drobna słodycz)
Drużyna danej klasy wylosuje dwa pytania związane z książką Arthur Conan Doyle: Przygody Shelrocka Holmesa lub Adam Mickiewicz: Pan Tadeusz. Spośród tych pytań wybiera jedno, na które chce odpowiedzieć. Za prawidłową odpowiedź klasa może otrzymać do 10 punktów. (Pytania mają różny poziom trudności. Wśród losów są dwa bonusy - punkty gratis). W razie wątpliwości - decyzję podejmują eksperci
Kolejność wylosowana przez klasy:
Turniej klas 3 czerwca - plan dnia (wersja robocza)
7.00 - Bibliofile meblują aulę, chłopcy montują sprzęt
7.50 - sprawdzanie obecności w klasach oraz modlitwa
8.00 - dyplomy dla najaktywniejszych Czytelników
Ok. 8.45 - przerwa na zwinięcie ekranu i toaletę
Ok. 8.55 - pokaz mody + pytania
Prezentujący stroje wchodzą na scenę od tyłu. Schodząc ze sceny po schodkach w stronę publiczności demonstrują stroje, mówią za kogo są przebrani (mogą też 2 słowa o prezentowanej postaci). Losują dwa pytania i na jedno - wybrane przez siebie udzielają odpowiedzi (jest kilka jajeczek z punktami gratis)
Kolejność prezentowania scenek i mody (zostanie rozlosowana)
Stroje
będzie oceniać Jury, analogicznie jak przy scenkach. Jury
będzie oceniać każdą osobę oddzielnie.
Suma punktów uzyskana przez przebrane Osoby zostanie dopisana do
punktacji ogólnej a trzy najciekawiej według Jury Osoby
spośród wszystkich uczestników tej konkurencji, ze wszystkich
klas otrzymają drobne upominki.
Około 10.00
Przerwa ok. 15 minut na toaletę + zdjęcia przebranych osób na schodach na dworze - zbiorowe oraz po 2-3 osoby
Około 10.15
Scenki przedstawiane przez poszczególne klasy.
Scenki będzie oceniać Jury (przedstawiciele Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego SP i LO, Rady Rodziców oraz Bibliofile - eksperci)
Scenki prezentują klasy:
- potem (około 11.30) przerwa 10 minut. W czasie przerwy podliczanie punktów, obrady jury, wypisanie dyplomów
Po przerwie:
Wręczenie nagród i dyplomów - zdjęcia laureatów - przewodniczący trzech najlepszych klas oraz 3 osoby prezentujące najładniejsze stroje - zdjęcia z dyplomami i nagrodami. Koniec turnieju około 12.00
Sprzątanie mebli - każdy chowa to, na czym siedzi, resztę mebli sprzątają Bibliofile
Podział zadań Bibliofilów:
konferansjerka: Julia W. i Martynka H.
eksperci i liczący punkty: Artu S. i ?
fotoreporterzy: Zuzanna K.
pytania - losowanie i czytanie: Zuzanna D., Kalina M. i Karol K.
wystrój sali: Ola W.
szef od mebli: Emila S.
podawanie i liczenie nagród: Beata S. i Basia S.
wypisanie dyplomów: Amelia M.
sprzęt: Artur P.