Bibliofile BARDZO Wam wszystkim dziękuję!!!
Autorkami logo, które dekorowało salę są: Klaudia, Kinga i Dominika
Przebieg TURNIEJU:
Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy
7.00 - wszyscy Bibliofile ustawiają meble (stoliki z krzesłami dla jury i liczącej punkty, stolik na nagrody, krzesła dla drużyn, krzesła na około sali, w środku ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnują Jarosław, Dawid i Fabian
8.00 - rozpoczynamy turniej
Konferansjerki - Paulina i Zuzanna - witają członków jury, nauczycieli i uczniów oraz uczestników konkurencji drużynowej
1. Część drużynowa:
a) Każda drużyna wylosowanej kolejności wychodząc na środek prezentuje swoje stroje (Marta robi zdjęcia) i losuje 3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie: Sebastian i Kinga z 2aG
Około 8.15
b) Drużyny w wylosowanej kolejności odpowiadają na pytania. Wychodzi na środek drużyna. Podaje numery pytań. Pytania czytają na przemian Dominika i Karol. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na odpowiedź (wraz z czytaniem pytań ) na wszystkie 3 pytania, jaki ma każda z drużyn to 2 minuty - nie chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole). Czasu pilnują Kamil i Karol. Punkty notuje Kinga z 1aL
c) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notuje Kinga z 1aL
Około 9.00 - 9.15 ta część konkursu powinna się zakończyć
d) Około godziny 9.15 - 20-25 minut - prezentacja programu Commenius - Szef - Pani Profesor Zofia Wolny.
W tym czasie Kinga z jurorami podlicza punkty.
e) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.
Podziękowanie dla 2 Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą przegryzkę - do skonsumowania w czasie przerwy.
Około 9.30 - 10.00 - ogłaszamy 15 minutową przerwę, w czasie której Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (zwijają ekran, sprzątają projektor i laptop, przestawiają krzesełka - wszystkiego pilnują Jarosław, Dawid i Fabian). Kamil i Karol idą na portiernię i proszą o dzwonek po 15 minutach, a następnie wracają do pracy na salę.
Po 15 minutowej przerwie, około 9.45 - 10.15 dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję
2. Część międzyklasowa:
a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy skecz (humorystyczną scenkę) na temat: Dystrykt ZSU. Czasu pilnują Kamil i Karol - po 5 minutach trwania - scenkę przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.
b) Jury składające się z Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni:
stroje uczestników
zaangażowanie klasy
pomysł
zgodność z tematyką
dowcip
Za scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy. Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody, które wręczają konferansjerki. Zdjęcia Laureatów wykonuje Marta - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.
Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy (lub przewodniczącego samorządu klasowego).
Prawdopodobny czas zakończenia turnieju - około 11.30 - 12.00. (W tym dniu nie będzie herbaty)
Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz
Do rywalizacji zapraszamy wszystkie klasy gimnazjum, oraz pierwsze i drugie klasy liceum. Bawić się będziemy w ostatnią środę roku szkolnego
Każda klasa wystawia drużynę jedno, dwu lub trzyosobową, która będzie odpowiadać na pytania z książki Dodatkowe punkty drużyna może zdobyć za odpowiedni strój - nawiązujący do powieści
Każda klasa przygotuje skecz (zabawną scenkę), trwający do 3 minut na temat: Dystrykt ZSU
Losowanie kolejności, w tej kolejności drużyny będą odpowiadać na pytania, i prezentować skecze - na jednym z apeli przed zabawą
Do poniedziałku, 27 maja każda klasa zgłasza do biblioteki skład drużyny, która będzie ją reprezentować w turnieju