|
Wyniki:
Drużyny:
I miejsce: 3 c GIM
II miejsce: 8 c SP
III miejsce: 1 b LO
Klasy: I miejsce: 3 b GIM, II miejsce: 1 b LO, III miejsce: 2 b LO
PYTANIA
: pytania i ODPOWIEDZI
Każda klasa wystawia drużynę
jedno, dwu lub trzyosobową, która będzie
odpowiadać na pytania z książki
Skład drużyny należy zgłosić do biblioteki,
do piątku, 17 maja 2019
Dodatkowe punkty drużyna może zdobyć za odpowiedni strój -
nawiązujący do powieści
Każda klasa przygotuje skecz (zabawną
scenkę), trwający do 3 minut na temat: Alicja
w Krainie ZSU
(Jury będzie oceniać: wkład pracy, zgodność z tematem,
zaangażowanie, stroje, dowcip)
Losowanie kolejności, w tej kolejności drużyny będą odpowiadać na pytania, i prezentować skecze - na jednym z apeli przed zabawą
drużyny i klasy:
Podział zadań Bibliofilów:
Ekspert | Kinga S. |
Konferansjerka | Alicja S., Julia H. |
Czytanie pytań | Inga K., Zuzanna K. |
Zdjęcia | Magdalena G. Marta G. |
Sprzęt | Michał P. i ? |
Liczenie punktów | Maciej P., Ania W. |
Mierzenie czasu | Adam O. |
Wypisanie dyplomów | Kinga S. |
Szef od mebli | Adam O. |
Podawanie nagród oraz losów | Laura K., Marta G. |
Logo | Alicja S. |
Wystrój sali | Magdalena S. |
Dzwonek - koniec przerwy | Magdalena S. |
Przebieg TURNIEJU - Monika i Zosia zastępują nieobecne osoby
Wszyscy Bibliofile od 8.45 przygotowują salę - meble (stoliki z krzesłami dla jury - 6 i liczących punkty - 2, stolik na nagrody, ławki dla czytających pytania i konferansjerów, krzesła dla drużyn (34), krzesła na około sali, w środku niskie ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnuje Adam. Michał i ? montują sprzęt. Magda odpowiada za estetykę sceny.
Turniej rozpocznie się o godzinie: 10.40 rano
Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy
Konferansjerzy Alicja i Julia - witają członków jury, nauczycieli i uczniów. Zapraszają uczestników konkurencji drużynowej, którzy wchodzą na salę ze sceny w wylosowanej kolejności demonstrując jednocześnie stroje (Magda i Marta robią zdjęcia) i siadają na krzesełkach z prawej strony sceny
1. Część drużynowa:
a) Każda
drużyna wylosowanej kolejności wychodząc na środek i losuje
3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie. Podaje w wybranej
przez siebie kolejności numery pytań. Pytania czytają na
przemian
Inga
i Zuzia. ? pokazuje
odpowiedni slajd prezentacji. Za każde pytanie można uzyskać
od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi
punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się
nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na
odpowiedź (wraz z czytaniem pytań) na wszystkie 3 pytania,
jaki ma każda z drużyn to 3 minuty - nie
chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu
mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole).
Czasu pilnuje Adam. Punkty notują i podliczaj Maciek i Ania
b) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Ekspert - Kinga Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notują Maciej i Ania
Podsumowanie programu ERASMUS PLUS - ok. 20 min - Pani Profesor Zofia W.
Podziękowania dla Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą niespodziankę.
- ok. 10 min
W tym czasie podliczają punkty. WAŻNE! Łączna ocena za strój wynosi maksymalnie 3 punkty, liczymy ŚREDNIĄ, a nie dodajemy!!!
c) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.
Ogłaszamy
15 minutową przerwę na herbatę, w czasie której
Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (np.
przestawiają krzesełka - Adam wszystkiego pilnuje
Magda S. idzie na portiernię i prosi o dzwonek po 15
minutach.
Po 15 minutowej przerwie, dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję
2. Część międzyklasowa:
a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy skecz (humorystyczną scenkę na temat: W Urszulańskim lesie). Czasu pilnuje - po 5 minutach trwania - scenkę przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.
b) Jury składające się z Eksperta, Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni: wkład pracy, zgodność z tematem, zaangażowanie, stroje, dowcip
Za scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy (głos decydujący w ocenie mają Eksperci). Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody (podają je...), które wręczają członkowie Jury. Zdjęcia Laureatów wykonuja Marta i Magda - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.
Kinga wypisuje dyplomy dla klas (wpisuje oznaczenie klas). Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy Marta i Magda (lub przewodniczącego samorządu klasowego). Nagrody podają: Laura i Marta
Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz - należy się OSOBIŚCIE odmeldować