|
Klasa | Skład drużyny | Wylosowana kolejność scenka czy film |
Punkty, miejsce drużynowo odpowiedzi + stroje = wynik ; miejsce |
Punkty za scenkę lub film | Miejsce klasowo |
1 a G |
Maglanena Zmorek, Natalia Pyszny, Zuzanna Bartosz | 11 ; film | 9 + 2,3 = 11,3 ; III miejsce | 17 | 8 |
1 b G |
Joanna Michoń, Maria Michalik, Natalia Bernacka | 3 ; film | 9 + 2 = 11 ; V | 17 | 8 |
1 c G |
Justyna Damec, Hanna Pawliczek, Łukasz Kosior | 7 ; film | 9 + 1,7 = 10,7 ; VI | 24 | 5 |
2 a G |
Tatiana Henek, Aleksandra Gruszka, Anna Szwagierczak | 9 ; film | 9 + 2,5 = 11,25 ; IV | 26 | 4 |
2 b G |
Krzysztof Michalski, Mateusz Nal, Mateusz Kubicki | 5 ; film | 9 + 2,5 = 11,25 ; IV | - | - |
2 c G |
Julia Kasperek, Anna Matusik, Mateusz Piątek | 2 ; film | 9 + 3 = 12 ; I miejsce | 17,5 | 7 |
3 a G |
Jakub Grygier, Jan Moroń | 8 ; - | - | - | - |
3 b G |
Kinga Masłowska, Aleksandra Chmielińska | 12 ; film | 4,5 + 1,75 = 6.25 ; XI | 20 | 6 |
3 c G |
Julia Dzierzenga, Nina Janiak, Wojciech Piechaczek |
4 ; film | 6 + 2,5 = 8,5 ; X | - | - |
1 a L |
Mateusz Heryszek, Maciej Kamiński | 10 ; scenka | 9 + 0,9 = 9,9 ; VIII | 31 | I miejsce |
1 b L |
Agata Szwanda, Paweł Lutostański | 1 ; film | 6 + 3 = 9 ; IX | 29,5 | II miejsce |
2 a L |
Paulina Pękalska, Maria Pacak | 13 ; film | 9 + 1,6 = 10,6 ; VII | - | - |
2 b L |
Daniel Mołdrzyk, Mateusz Sass, Igor Tymusz | 6 ; film |
9 + 2,5 = 11,5 ; II miejsce |
28 |
III miejsce |
Do rywalizacji zapraszamy wszystkie klasy gimnazjum, oraz pierwsze i drugie klasy liceum. Bawić się będziemy w ostatnią środę roku szkolnego
Każda klasa wystawia drużynę
jedno, dwu lub trzyosobową, która będzie
odpowiadać na pytania z książki
Skład drużyny należy zgłosić do biblioteki,
do czwartku, 19 maja 2016
Dodatkowe punkty drużyna może zdobyć za odpowiedni strój -
nawiązujący do powieści
Każda klasa przygotuje skecz (zabawną
scenkę), trwający do 3 minut na temat: W poszukiwaniu
urszulańskiego skarbu
(Jury będzie oceniać: wkład pracy, zgodność z tematem,
zaangażowanie, stroje, dowcip)
Zamiast tradycyjnej scenki, można przygotować 3 minutowy film.
Do wtorku, 7 czerwca klasy zgłaszają w bibliotece
czy będą prezentowały film czy scenkę
Losowanie kolejności, w tej kolejności drużyny będą odpowiadać na pytania, i prezentować skecze - na jednym z apeli przed zabawą
Podział zadań Bibliofilów:
Ekspert | Judyta Skiba, Małgorzata Pinior |
Konferansjerka | Judyta Skiba, Karol Żądło |
Czytanie pytań | Paulina Musiolik, Piotr Spandel |
Zdjęcia | Paulina Kania |
Sprzęt | Maciej Dyrda, Karol Żądło |
Liczenie punktów | Maciej Wilgucki, Rafał Świerczewski |
Mierzenie czasu | Jarosław Michalski |
Wypisanie dyplomów | Małgorzata Pinior |
Szef od mebli | Jarosław Michalski |
Podawanie nagród oraz losów | Zofia Cieciura, Teresa Kuczera |
Logo | Zofia Cieciura |
Przebieg TURNIEJU:
Wszyscy Bibliofile od 7.00 przygotowują salę - meble (stoliki z krzesłami dla jury - 6 i liczących punkty - 2, stolik na nagrody, ławki dla czytających pytania i konferansjerów, krzesła dla drużyn (34), krzesła na około sali, w środku niskie ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnuje: Jarosław. Karol i Maciej D. montują sprzęt. Zofia odpowiada za powieszenie logo i estetykę sceny.
8.00 - sprawdzanie obecności w klasach
Turniej rozpocznie o godzinie: 8.15 rano
Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy
Konferansjerzy Judyta i Karol - witają członków jury, nauczycieli i uczniów. Zapraszają uczestników konkurencji drużynowej, którzy wchodzą na salę ze sceny w wylosowanej kolejności demonstrując jednocześnie stroje (Paulina robi zdjęcia) i siadają na krzesełkach z prawej strony sceny
1. Część drużynowa:
a) Każda drużyna wylosowanej kolejności wychodząc na środek i losuje 3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie (Zofia i Teresa). Podaje w wybranej przez siebie kolejności numery pytań. Pytania czytają na przemian Paulina M. i Piotr; Maciej pokazuje odpowiedni slajd prezentacji. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na odpowiedź (wraz z czytaniem pytań) na wszystkie 3 pytania, jaki ma każda z drużyn to 3 minuty - nie chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole). Czasu pilnuje Jarosław. Punkty notują i podliczają Maciej i Rafał
b) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Eksperci - Judyta i Małgorzata, Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notują Maciej i Rafał
Podziękowania dla Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą niespodziankę.
- ok. 10 min
W tym czasie Maciej i Rafał z jurorami podliczają punkty. WAŻNE! Łączna ocena za strój wynosi maksymalnie 3 punkty, liczymy ŚREDNIĄ, a nie dodajemy!!!
c) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.
Ogłaszamy 30 minutową przerwę na herbatę, w czasie której Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (np. przestawiają krzesełka - wszystkiego pilnuje Jarosław: ). Rafał szybko idzie na portiernię i prosi o dzwonek po 30 minutach.
Po 30 minutowej przerwie, dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję
2. Część międzyklasowa:
a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy film lub skecz (humorystyczną scenkę na temat: W poszukiwaniu urszulańskiego skarbu). Czasu pilnuje Jarosław - po 5 minutach trwania - scenkę lub film przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.
Wpier oglądamy filmy, potem zwijamy ekran i klasa 1 a LO pokazuje scenkę
b) Jury składające się z Eksperta, Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni:
stroje uczestników
zaangażowanie klasy
pomysł
zgodność z tematyką
dowcip
Za film lub scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy (głos decydujący w ocenie mają Eksperci). Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody (podają je Zofia i Teresa), które wręczają członkowie Jury. Zdjęcia Laureatów wykonuje Paulina K. - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.
Małgorzata wypisuje dyplomy dla klas (wpisuje oznaczenie klas). Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy Paulina K. (lub przewodniczącego samorządu klasowego).
Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz - należy się OSOBIŚCIE odmeldować