|
Kolejność wylosowana przez klasy:
8b SP
1a LO
3b LO
2a LO
1b LO
2b LO
7a SP
3a LO
1c LO
Turniej klas 22 czerwca - plan dnia
7.00 - Bibliofile meblują aulę, chłopcy montują sprzęt
7.50 - sprawdzanie obecności w klasach oraz modlitwa
8.00 - prezentacja relacji z masowego czytania w poszczególnych klasach
Ok. 8.45 - przerwa na zwinięcie ekranu i toaletę
Ok. 8.55 - pokaz mody + pytania
Prezentujący stroje wchodzą na scenę od tyłu. Schodząc ze sceny po schodkach w stronę publiczności demonstrują stroje, mówią za kogo są przebrani (mogą też 2 słowa o prezentowanej postaci). Losują dwa pytania i na jedno - wybrane przez siebie udzielają odpowiedzi (jest kilka jajeczek z punktami gratis)
Kolejność prezentowania scenek i mody znad Gopła (zostanie rozlosowana)
Stroje
będzie oceniać Jury, analogicznie jak przy scenkach. Jury
będzie oceniać każdą osobę oddzielnie.
Suma punktów uzyskana przez przebrane Osoby zostanie dopisana do
punktacji ogólnej a trzy najciekawiej według Jury Osoby
spośród wszystkich uczestników tej konkurencji, ze wszystkich
klas otrzymają drobne upominki.
Około 10.00
Przerwa ok. 15 minut na toaletę + zdjęcia przebranych osób na schodach na dworze - zbiorowe oraz po 2-3 osoby
Około 10.15
Scenki przedstawiane przez poszczególne klasy.
Scenki będzie oceniać Jury (przedstawiciele Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego SP i LO, Rady Rodziców oraz Bibliofile - eksperci)
Scenki prezentują klasy: 8b SP, 1a LO, 3b LO, 2a LO, 1b LO, 2b LO, 7a SP, 3a LO i 1c LO
- potem (około 11.30) przerwa 10 minut. W czasie przerwy podliczanie punktów, obrady jury, wypisanie dyplomów
Po przerwie:
Wręczenie nagród i dyplomów - zdjęcia laureatów - przewodniczący trzech najlepszych klas oraz 3 osoby prezentujące najładniejsze stroje - zdjęcia z dyplomami i nagrodami. Koniec turnieju około 12.00
Sprzątanie mebli - każdy chowa to, na czym siedzi, resztę mebli sprzątają Bibliofile. Krzesła ustawiamy do konferencji
13.00 - konferencja RP
Podział zadań Bibliofilów:
konferansjerka: Zuzanna K. z 2b LO i Wiktor P. z 2a LO
eksperci i liczący punskty: Siostra Edyta K. oraz Bibliofile: Małgosia A. Kinga. J. i Milenka Sz. z 8a SP
fotoreporterzy: Agata F. z 2a LO
pytania - losowanie i czytanie: Basia S. z Ib LO, Julia K. z 3b LO oraz Ola W. z 7b SP
wystrój sali: Agata K. z 3b LO
szef od mebli: Jurek Ł. z 8a SP
podawanie i liczenie nagród - Sylwia P. i Zosia Z. z 7a SP
wypisanie dyplomów: Gosia A. z 8a SP
sprzęt: Bartek H. z 3b LO
Proponujemy trzy konkurencje:
1. W środę, 7 czerwca w okolicach godziny 10.00 każda klasa może włączyć się do akcji bicia rekordu w masowym czytaniu książek (na 3 lekcji lub na przerwie). Za relację z tego wydarzenia klasa może uzyskać do 30 punktów od jurora. (Relacja fotograficzna do 3 zdjęć lub w formie prezentacji do 3 slajdów)
2.
Humorystyczna SCENKA przygotowana przez klasę na temat:
ZSU na jeziorem Gopło lub
jedna z krótkich scen z dramatu Balladyna Juliusza
Słowackiego
Czas trwania scenki - do 10 minut
(W pierwszych dniach czerwca w celach organizacyjnych będziemy
prosili o podanie czasu, który klasa chce wykorzystać do
przedstawienia swojej scenki). Scenki będzie oceniać Jury (przedstawiciele
Samorządu Uczniowskiego SP i LO, Rady Rodziców oraz dwaj
Bibliofile - eksperci). Za scenkę można uzyskać do 30 punktów
od jurora. Jury będzie oceniać: ogólne wrażenie, stroje,
zaangazowanie, pomysł, humor oraz słyszalność. (Jeżeli jest
potrzebny podkład muzyczny - uczniowie odpowiedzialni za sprzęt,
to: Bartek H. z 3b LO)
3.
Pokaz MODY znad Gopła:
Trzech przedstawicieli klasy przebiera się za postaci
wybrane z Baladyny
Przebrane osoby zaprezentują swoje stroje i opowiedzą
o postaciach. Na początku czerwca przewodniczący klasy
zgłasza nazwiska osób, które będą reprezentować klasę w tej
konkurencji.
Stroje będzie oceniać Jury, analogicznie jak przy scenkach.
Jury będzie oceniać każdą osobę oddzielnie. Każda z osób
może uzyskać do 30 punktów za strój. Łącznie klasa za
stroje może uzyskać do 30 punktów od jurora.
Suma punktów uzyskana przez przebrane Osoby zostanie dopisana do punktacji ogólnej a trzy najciekawiej według Jury Osoby spośród wszystkich uczestników tej konkurencji, ze wszystkich klas otrzymają drobne upominki i dyplomy. (Dla każdego uczestnika tej konkurencji drobna słodycz)
Drużyna danej klasy wylosuje dwa pytania związane z dramatem Juliusza Słowackiego. Spośród tych pytań wybiera jedno, na które chce odpowiedzieć. Za prawidłową odpowiedź klasa może otrzymać do 10 punktów. (Pytania mają różny poziom trudności. Wśród losów są dwa bonusy - punkty gratis). W razie wątpliwości - decyzję podejmują eksperci