Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI - prezentacja multimedialna (Ewa Łopatka z SP 5) |
Wykorzystanie ICIM w Gimnazjum nr 1
1. Umożliwienie uczniom dostępu do edukacyjnych zasobów sieci
2. Pomoc uczniom i nauczycielom w przygotowaniu materiałów do konkursów, zajęć lekcyjnych, prezentacji
3. Wyszukanie konkretnych informacji dla nauczycieli i pomoc uczniom w eksploracji serwisów edukacyjnych
Wydruk materiałów na życzenie użytkowników
4. Umożliwienie uczniom efektywnego spędzenia wolnego czasu
5. Pomoc nauczycielom w przygotowaniu i wydruku dokumentacji
6. Umożliwienie uczniom klasy integracyjnej spędzania przerw międzylekcyjnych na pracy w sieci
7. Instruktaż korzystania ze sprzętu i oprogramowania dla uczniów i nauczycieli zglaszających tego typu potrzeby
8. Wykorzystanie sprzętu i oprogramowania ICIM do pracy własnej biblioteki
9. Logowanie się trzecioklasistów do systemu rekrutacji elektronicznej
10. Nadzór nad właściwym wykorzystaniem sprzętu
11. Prowadzenie kola zainteresowań "Internet i Multimedia jako narzędzia edukacyjne" w ramach projektu "Równy start w przyszłość"
Opracowała: Anna Sorychta
Wykorzystanie MCI w Bibliotece Szkoły Podstawowej nr 13 przy Zespole Szkół nr 6 w Żorach
Internetowe Centrum Informacji multimedialnej jest wykorzystywane w naszej szkole między innymi w następujący sposób:
wyszukiwanie przez uczniów informacji w zasobach Internetu, potrzebnych między innymi:
Opracowała: Edyta Guznowska
Wykorzystanie MCI w G-4 Żory
- tworzenie prezentacji komputerowych na różne konkursy i do przedmiotów,
- tworzenie stron internetowych,
- prace nad projektami szkolnymi (Interkl@sa, Superszkoła, Join Multimedia itp.),
- przygotowanie do zajęć z ECDL,
- tworzenie gazetki szkolnej "Kujon",
- uczniowie klas III - logowanie w systemie KSEON OPTIVUM - nabór do szkół ponad-gimnazjalnych,
- poszukiwanie informacji potrzebnych do uzupełnienia wiedzy na różnych przedmiotach,
- pisanie prac,
- konkursy biblioteczne,
- gry logiczne.
Krystyna Jurkowska
Wykorzystanie Multimedialnego Centrum Informacji w bibliotece Zespołu Szkół Urszulańskich
SPOSOBY WYKORZYSTANIA CENTRUM MULTIMEDIALNEGO W GIMNAZJUM NR 7 W RYBNIKU
Najważniejszym zadaniem biblioteki w dobie społeczeństwa informacyjnego jest zapewnienie dostępu do różnorodnych źródeł informacji tych tradycyjnych tj. książek i czasopism jak i zbiorów multimedialnych.
Zadanie Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej w G7 polega na:
Oprac. Teresa Barczuk i Ewa Kowalczyk
W Gimnazjum nr 7 w Rybniku w MCI utworzono gabinet rewalidacji indywidualnej.
Bezpośrednie zastosowanie komputera w
realizowaniu zajęć rewalidacji indywidualnej w dużym stopniu
sprzyja aktywizowaniu uczniów, wywoływaniu u nich pozytywnej
motywacji do nauki.
Ta forma edukacji rozbudza aktywność poznawczą uczniów, a
także daje możliwość bardziej samodzielnego funkcjonowania
teraz i w przyszłości. Programy edukacyjne, z których
korzystają dzieci dobierane są indywidualnie do potrzeb i
możliwości każdego dziecka - mają one charakter:
- kształcący sprawności
psychomotoryczne (korygujące deficyty),
- wspomagające zdobywanie wiedzy,
- pomagające w opanowaniu określonych umiejętności.
Dzięki tej pracowni zwykła, codzienna nauka staje się dla ucznia z utęsknieniem oczekiwaną przyjemnością. Praca z komputerem wzmacnia samoocenę uczniów i podnosi wiarę we własne możliwości.
Opracowała Przewodnicząca Zespołu ds. Integracji: mgr Grażyna Szmidt wspólnie z Teresą Barczuk
Prezes
TNBSP Oddziału w Rybniku i Doradca Metodyczny: Twórca i opiekun witryny: mgr Gabriela Bonk: gabriela.bonk@gmail.com |