Dziękuję za projekt i
propozycję przesłanego arkusza sprawozdawczego.
Dziękuję całemu zespołowi za te opracownie.
Pozdrawiam
Andrzej Mróz
KO-Katowice
Sprawozdanie z
wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji w Bibliotece
.....
(nazwa i adres szkoły) w pierwszym / drugim semestrze roku
szkolnego .....
1. Liczba uczniów w szkole ...................... Ilość etatów nauczycieli - bibliotekarzy ....................................
Ilość godzin udostępniania MCI czytelnikom w tygodnu to około ...............................
Informacje o lokalu biblioteki: ilość pomieszczeń ...............
Czy bibliotekarz ze swojego stanowiska pracy ma bezpośredni kontakt wzrokowy z monitorami komputerów: tak / nie
(właściwa odpowiedź w kółku)
2. Dane statystyczne:
- W minionym semestrze z MCI w bibliotece skorzystano ................ razy.
(Ewentualnie bliższe dane statystyczne, podawane w zależności od tego, co jest w stanie podliczyć bibliotekarz - Np. średnia ilość osób, które dziennie lub miesięcznie korzysta z MCI)
3.
Sposoby korzystania z MCI | zaznacz X |
przeglądanie bazy danych biblioteki (katalogu, kartoteki) - baza danych biblioteki tworzona w programie..........................................) | |
poszukiwanie informacji w Internecie, czytanie tekstów on-line (lektur, wierszy) | |
korzystanie z programów edukacyjnych zainstalowanych w komputerach | |
realizacja zajęć dydaktycznych z grupą z wykorzystaniem MCI (lekcje, koła, sekcje) | |
ćwiczenie umiejętności, informacji zdobytych w czasie lekcji informatyki, technologii informacyjnej, przygotowanie do zajęć z ECDL | |
nauczanie indywidualne, praca z uczniem zdolnym lub wymagającym specjalnej troski (dysfunkcje, olimpijczycy, uczestnicy konkursów przedmiotowych, internetowych i innych) | |
zaspokajanie potrzeb kończących szkołę: nabór elektroniczny do szkół średnich, wyszukiwanie informacji o placówkach oświatowych wyższego szczebla, informacje odnajdywane na witrynach CKE i OKE | |
prace związane z projektami,
w których szkoła uczestniczy - np. Sokrates, Interkl@sa,
Superszkoła, Szkoła z Klasą - (wymienić - jakie) ......................................................................................................... .......................................................................................................... |
|
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - np. przesyłanie listów elektronicznych, udział w forach internetowych | |
rozwijanie własnych zainteresowań ; zabawa (gry komputerowe) | |
promowanie szkoły (np. witryna szkoły, foldery reklamujące i informujące) | |
przygotowywanie prezentacji multimedialnych | |
przygotowywanie referatów, gazetki szkolnej, wystawek, gazetek ściennych i innych plików tekstowych | |
tworzenie plików w arkuszu kalkulacyjnym | |
tworzenie baz danych w programie Acces | |
praca w programie Paint lub innym programie graficznym | |
tworzenie stron internetowych (jakich?) ....................................................................................... | |
skanowanie | |
drukowanie | |
kserowanie | |
nagrywanie | |
pomoc w prowadzeniu i podliczaniu klasyfikacji, frekwencji; prowadzenie dzienników elektronicznych i kontakt z rodzicami drogą e-mailową lub sms-ową | |
4. Uwagi (np. problemy z funkcjonowaniem MCI).
sprawozdanie przygotował:
nauczyciel - bibliotekarz
W przygotowaniu projektu wzięły udział:
Romana Piecha
Agnieszka Chorągwicka
Edyta Guznowska
Mariola Gwózdź
Irena Gucwa
Ewa Maciejek
Lidia Hajduk
Gabriela Bonk
Poprawki naniesiono po sugestiach Ireny Gucwa, Romany Piecha, Izabeli Skowronek i Edyty Guznowskiej.
Pomocą w tworzeniu wzoru były relacje z wykorzystania MCI, przygotowane przez:
Teresę Barczuk
Ewę Kowalczyk
Grażynę Szmidt
Krystynę Jurkowską
Edytę Guznowską
Gabrielę Bonk
Prezes
TNBSP Oddziału w Rybniku i Doradca Metodyczny: Twórca i opiekun witryny: mgr Gabriela Bonk: gabriela.bonk@gmail.com |